Je dochter of zoon startte in het zesde leerjaar. De leeftijd waarop de keuze gemaakt wordt voor het vormsel.

Zoals elk jaar staan vormselcatechisten in onze parochie klaar om je kind bij de vormselvoorbereiding te begeleiden. In Lede starten we op zaterdag 12 oktober. In Smetlede op vrijdag 18 oktober en in Oordegem op zaterdag 19 oktober. Jullie krijgen na 1 oktober een uitnodiging voor deze bijeenkomst maar gelieve rekening te houden met deze data zodat alle kandidaat-vormelingen erbij kunnen zijn.

Op de website van de parochie www.parochieledewichelen.be kan je een inschrijvingsformulier vinden onder ‘Vormsel-Algemene informatie’. Bij GROOT LEDE vind je de link (https://www.parochieledewichelen.be/vormseltraject ) naar het inschrijvingsformulier. Na inschrijving ontvangen jullie automatisch een bevestiging.

Indien jullie beslissen om jullie dochter/zoon in te schrijven, vragen wij om dit formulier uiterlijk tegen 1 oktober in te vullen. Indien jullie een formulier op papier verkiezen, kan dit op eenvoudige aanvraag bekomen worden op het parochiaal secretariaat (secretariaat.lede@proximus.be of  053/81 04 99 tijdens de openingsuren).

Jullie kunnen inschrijven voor één van de drie catecheseplekken: Lede, Oordegem en Smetlede
In Lede is de catechese op zaterdag van 16.00 tot 18.00 uur.
In Smetlede gaat de catechese door op vrijdagavond.
In Oordegem is de catechese voorzien op zaterdag van 17.00 tot 18.30

De volledige agenda met alle catechesebijeenkomsten alsook andere activiteiten zullen worden meegegeven tijdens de eerste catechesebijeenkomst.

De vormselvieringen in 2025 gaan door in de kerk van Lede op zaterdag 10 mei voor de vormelingen van Lede en zondag 11 mei voor de vormelingen van Oordegem en Smetlede.

We verwelkomen je graag in onze kerk,

Pastoor Antoon Barbé en de vormselcatechisten.

Vormelingen bij de kruisjesoplegging
We verwachten de inschrijvingen voor 1 oktober